Strava

Migréna – Strava jako léčitel

Pociťujete jednostrannou bolest hlavy? Při pohybu se bolest zhoršuje? Bolest je střední až silná, která se opakuje vícekrát do měsíce? Je vám na zvracení? Pociťujete zvýšenou citlivost na světlo a zvuk? Je vysoce pravděpodobné, že můžete trpět právě migrénou.

Příčiny migrény:

  • Nekvalitní strava
  • Starosti, trápení
  • Nízký krevní tlak
  • Hormony – ženy trpí častěji migrénou než muži
  • Alkohol

Co pomáhá při migréně?

  1. Magnézium (hořčík)Lidé s migrénou často trpí nedostatkem hořčíku. Proč právě hořčík? Hořčík má důležitou roli při řízení napětí v krevních cévách a cévách vedoucích do mozku. V mnoha studiích se magnézium projevilo jako účinná pomoc při léčbě migrény. Stále je otázkou, v jaké úpravě a v jakém dávkování se má užívat. Magnézium není první pomoc. Měl by se užívat dlouhodobě. Pokud užíváte magnézium, vyvarujte se potravinám jako jsou: alkohol, slazené nápoje, limonády, kola, káva, mnoho živočišných tuků. Proč? Organizmus při jejich zpracovávání potřebuje více hořčíku.
  2. Vitamin B2 (riboflavin)

Pro náš mozek potřebujeme stálý přísun energie – vitamin B2. Jako prevence proti migréně. Potraviny bohaté na vitamin B2 jsou: zelená listová zelenina, brokolice, růžičková kapusta, mandle, houby, sója, jogurt, vejce ….

  1. Zelený čaj

Při začínající migréně si uvařte velkou sklenici zeleného čaje a dejte do něj 2 hřebíčky, kousek skořice a citrónovou šťávu. Zelený čaj se již odedávna používal jako lék proti migréně.

  1. Pravidelné stravování
  2. Dostatečné množství zeleniny v jídelníčku
  3. Omega 3 mastné kyseliny

Na co si dávat pozor?

  • Vyhýbat se rychlým sacharidům (bílý chléb, těstoviny, sladkosti, koláče)
  • Polotovary – používat co nejméně
  • Alkohol
  • Stres
  • Spánek – hlídat si kvalitní spánek
  • Kofein – příliš mnoho kofeinu může být spouštěčem migrény

Když budou vaše problémy protrvávat, obraťte se na odborníka. Vyplňte rezervační formulář a dohodnite si individuální konzultaci.