Strava

Kdo jsou nepřátelé našich střev?

Přejídání, polotovary, nadměrná konzumace mléčných produktů, alkohol, stravování se ve stresu, velké množství cukru. Právě to může být spouštěčem mnoha střevních problémů. V současnosti trápí nespokojená střeva stále více lidí. Náš největší vnitřní orgán je právě střevo. Proto je velmi důležité, aby pracoval správně.

Hodně jídla a často

Pokud jíme každou chvíli a velké porce, střevo trpí, protože tento nadměrný přísun potravy nestíhá zpracovávat. Zhoršuje se trávení, vznikají problémy a vyprazdňováním a jiné střevní potíže, zpomaluje se metabolismus a vzniká nadváha. Odstup mezi jídly by měl být 3 – 4 hodinový. Další jídlo bychom si měli dát tehdy, když už pociťujeme hlad. Pokud se hlad po tomto časovém intervalu nedostaví, měli bychom snížit porce.

„Rychlé jedení“

Jíst příliš rychle také není nejlepší. Právě naopak. Při příliš rychlém pojídání se žaludek unaví. Velké kusy jídla nestíhá strávit. Nestrávené zbytky jídla v těle hnijí a vytvářejí škodlivé jedy. Na jídlo je třeba najít si vždy dostatek času.

Bílý jed – cukr

Ve velkém množství cukr škodí. Měli bychom ho užívat s mírou. Pokud je možnost, nejlépe se ho vyvarovat. Omezit bychom měli hlavně rafinovaný cukr a výrobky z něj, tz. Všechny cukrovinky a také slazené nápoje. Nepřehánět to samozřejmě ani s ovocným cukrem.

Nadměrná konzumace mléčných produktů

S ničím by se to nemělo přehánět. Ani nadměrná konzumace mléčných produktů není nejlepší. Proto třeba dávat pozor, kolik a jakých mléčných produktů denně zkonzumujeme. Vyzkoušejte výrobky z jiného mléka než je kravské. Výborné jsou kozí nebo ovčí výrobky, popř. mléka rostlinná (mandlové, rýžové apod.).

Chcete vědět jak jsou na tom vaše střeva? Jaké jsou poměry prospěšných bakterií ve střevě, procentuální zastoupení laktobacilů a bifidobakterií? Nechte si udělat analýzu střevního mikrobiomu, která vám to prozradí. Vyplňte rezervační formulář a dohodněte si konzultaci.